Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до чинного законодавства громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Право на звернення забезпечує громадянам можливість обстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення, участі в управлінні державними і громадськими справами та впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій.
Звернення громадян, як носії інформації, мають важливе значення для вирішення питань пов'язаних із забезпеченням прав і свобод людини й громадянина, державного та господарського будівництва, управління різними галузями й сферами економіки, соціально-культурного будівництва і адміністративно-політичної діяльності. Взагалі можна сказати, що звернення надходять у зв'язку з: а) реалізацією конкретних суб'єктивних прав; б) необхідністю виконання обов'язків; в) бажанням придбати відповідне суб'єктивне право, якого особа не має, але яке вона згідно із законодавством може мати; г) необхідністю сприяння в реалізації суб'єктивного права.
Звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між державою та громадянином, у вирішенні життєво важливих проблем окремої людини і суспільства в цілому, реалізації конституційних прав і свобод людини і громадянина в процесі побудови демократичної, соціальної, правової держави.
Звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Стаття 5 Закону України «Про звернення громадян» передбачає вимоги, які є обов'язковими для звернення. Недотримання яких тягне за собою правові наслідки у вигляді повернення звернення заявникові з відповідними роз'ясненнями протягом десяти днів з дня надходження. Для уникнення такої ситуації заявникові необхідно:
1) адресувати звернення тим органам, установам, підприємствам, організаціям чи посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненні питань;
2) вказати у зверненні своє прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання;
3) викласти у зверненні суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання або вимоги;
4) підписати письмове звернення особисто із зазначенням дати.
У випадку, коли воно надіслано не тому адресату, до чиєї компетенції належить вирішення порушених у ньому питань, воно у п'ятиденний термін пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється автору звернення. Разом з тим, Законом забороняється відмовляти у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання громадянина, незнання мови звернення.
Відповідно до «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли до Тальнівського районного суду Черкаської області реєструються відповідальною особою у день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочий день та час, - наступного після нього робочого дня.
За 2021 рік до Тальнівського районного суду Черкаської області надійшло 3 звернення.
По двом зверненням була надана відповідь, що питання порушені у зверненнях не підлягають розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян», так як згідно ст.12 дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, Кодексом адміністративного судочинства України, законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про виконавче провадження».
Ще на одне звернення була надана відповідь, що питання порушені у його зверненні не входять до компетенції керівника апарату, та не підлягають розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян», так як даний Закон регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів
Тальнівським районним судом Черкаської області в повній мірі вживаються всі необхідні заходи щодо своєчасного та повного розгляду звернень громадян, оскільки в суді відсутні звернення, які були розглянуті судом у термін понад 30 днів, а також з порушенням строку їх розгляду. Більш того, у 2021 році всі звернення розглянуті в строк до 15 діб.
За 2021 рок до Тальнівського районного суду Черкаської області надійшло 13 запитів про надання доступу до публічної інформації.
На всі запити на отримання публічної інформації Тальнівським районним судом надано обґрунтовані, достовірні, повні, об’єктивні та у визначений законодавством термін ( не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту) відповіді.
Робота по даному напрямку перебуває на постійному контролі.
Керівник апарату Тальнівського районного суду Ж.В.Соколовська